EA No. |
Eğitim Amaçları |
EA1 |
Profesyonel iş hayatında çevre mühendisliğinin çeşitli alanlarında ulusal ve uluslararası faaliyet gösterirler. |
EA2 |
Kamu veya özel sektörde yöneticilik konumundaki görevlere sahip olurlar. |
EA3 |
Ulusal veya uluslararası Ar-Ge odaklı kurumlarda (üniversite, firmaların Ar-Ge merkezleri ve araştırma enstitüleri, vb.) araştırmacı olarak görev alırlar. |
EA4 |
Küresel değişimler doğrultusunda gelişen yeni alanlarda (endüstriyel simbiyoz, sıfır atık, sürdürülebilirlik, döngüsel/rejeneratif ekonomi, ileri dönüşüm, yeşil mutabakat, vb.) çalışmalarda bulunurlar. |
EA5 |
Çevre mühendisliği alanında kendi işini kurar ve istihdam sağlarlar. |
PÇ No. |
Program Çıktıları |
PÇ1 |
Matematik, fen bilimleri, istatistik ve çevre mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi |
PÇ2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
PÇ3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
PÇ 4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
PÇ 5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
PÇ 6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
PÇ 7 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleki gelişmeleri izleyecek düzeyde genel ve mesleki İngilizce kullanabilme becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
PÇ 8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişme ve bu amaçla kaynak araştırması yapma, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma beceris, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
PÇ 9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
PÇ 10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
PÇ 11 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |